Ikan…Ikan..

Share Button

Kat mana aku amik gambar ni?
Untuk pengetahuan anda, ini bukan la gambar yang aku amik di mana2 pasar ikan. Untuk pengetahuan semua, itu semua ikan2 segar yang baru sahaja turun dari bot hasil buruan tangkapan nelayan housemate rumah aku selama 1 malam sahaja. Kalau la mereka pergi ke laut selama 2 minggu, berapa banyak pulak la hasil tangkapan mereka kan. Aku ingat boleh bukak pasar ikan segar depan rumah.


ikan2 segar ini perlu di siang dengan segera agar kesegaran ikan dapat dikekalkan.
Persoalan sekarang siapa pulak nak makan ikan2 yang banyak tu semua?


ikan2 tu semua akan dibahagikan sesama mereka dan juga akan diberikan kepada kawan2 yang sudah beristeri. Jika kawan2 yang belum beristeri jangan harap la nak amik, sapa nak masakkan untuk orang2 bujang ini.


ada seekor ikan yang panjang macam ikan todak, aku tengok macam belut pun ada gak.

setelah dibuat carian akhirnya aku temui, nama ikan itu di pancing.net nama ikan tu ialah ikan malong. ada gambar ikan malong yang besar dalam tu.

►► Hebat ! Sistem Akaun Guna MS Excel ◄◄

Oh..lupa nak cerita kat mana dia org pergi mengail ni. Menurut para pengail tersebut, mereka mengail di laut selat melaka sana. Naik bot di sungai buloh (bukan sg buloh kat damansara tu) dengan sewaan RM250. Mereka rancang pergi dalam 5 orang, tapi yang betul2 pergi cuma 3 orang je.

Share Button

, ,

8 Responses to Ikan…Ikan..

  1. Azah June 1, 2009 at 5:40 pm #

    bisnes pon best ni…

    • akuazwan June 1, 2009 at 8:19 pm #

      huhu…bisnes pun best kan. tapi sapa lak nak gi menjualnya tu. makan sendiri je la. rezki mereka la dapat banyak macam tu. padahal cuma 1 malam je pergi

  2. KhairiL's June 1, 2009 at 7:44 pm #

    masak lomak pon sodap ni
    hehe

    KhairiL’s’s last blog post..Terima Kasih

    • akuazwan June 1, 2009 at 8:15 pm #

      memang masak apa pun sodap ikan2 ni. segar2 lagi. isi sumanya lembut lagi. kami tak masak kat rumah la. tapi bila nak makan kami akan ke kedai2 tomyam berdekatan dan order je nak ikan masak pa.

  3. pear June 2, 2009 at 2:50 am #

    wah..best tu….ikan segar….pancing ke pakai pukat hehehe..banyak tu…

    pear’s last blog post..Drama bersiri,Warkah terakhir Rosli Dhoby di Astro Citra

    • akuazwan June 2, 2009 at 12:20 pm #

      hoho…dia orang guna pukat tunda yang diharamkan tu. kalau tak guna pukat dan bom ikan mana nak dapat hasil yang lumayan macam tu.hehe..

  4. -Ring 0- June 3, 2009 at 8:45 pm #

    ikan segar manis beb..sedap dari ikan KL..
    perh..lame xmakan ikan segar

    -Ring 0-’s last blog post..Tukar link @ bistaricorner.com

    • akuazwan June 3, 2009 at 9:04 pm #

      kalau sudah sedap. kalau sudah mengidam. kalau sudah lama tidak makan ikan segar.
      apa lagi bro, gi amik pancing pergi saja ke laut atau kolam pancing. tapi jangan pergi mancing kat longkang lak. tapi untuk pengetahuan, longkang kat KL ni banyak ikan keli tau.hehe..

Leave a Reply

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing